Ford ogłosił wycofanie z rynku 16 480 hybrydowych SUV-ów Escape i 4 004 pojazdów Lincoln Corsair z powodu wykrytego problemu z akumulatorem wysokiego napięcia. W dokumentach złożonych do Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), Ford poinformował, że podczas produkcji w akumulatorach mogły pojawić się mikrouszkodzenia i lokalne naprężenia, które mogą uszkodzić warstwę separatora baterii. To z kolei może prowadzić do zwarcia, co potencjalnie może spowodować pożar.
Firma zaznaczyła, że w przypadku wystąpienia problemu na desce rozdzielczej pojazdu pojawi się ostrzeżenie: "Stop Safely Now" („Zatrzymaj się bezpiecznie teraz”). Ford poinformował również o czterech przypadkach "przewietrzania termicznego" z powodu tego problemu, ale nie zgłoszono żadnych wypadków ani obrażeń.
Do pojazdów objętych problemem należą modele z hybrydowym 2,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, wyprodukowane w okresie od 10 lipca 2019 roku do 17 kwietnia 2024 roku. Właściciele tych pojazdów rozpoczną otrzymywanie powiadomień od 20 stycznia 2025 roku.
Ford zaznaczył, że dealerzy zaktualizują oprogramowanie modułu zarządzania energią w wskazanych pojazdach. Aktualizacja umożliwi terminowe wykrywanie problemów z akumulatorem. W przypadku wykrycia usterki, dealerzy natychmiast wymienią akumulator wysokiego napięcia na nowy.
Właściciele SUV-ów Escape i Corsair objętych wycofaniem mogą sprawdzić status swojego pojazdu na oficjalnej stronie NHTSA lub skontaktować się z obsługą klienta Forda, aby uzyskać więcej informacji.